miercuri, 4 august 2010

Interviu cu Zdrobitor (Umbra Rece, Terfelit, Distrugere-nversunat)

Hai ca titlul trebuie sa va fi indus in cea mai mare ceata, gresesc?
Ma bucura tot timpul cand gasesc trupe/proiecte de metal extrem pe afara care folosesc nume sau chiar versuri in limba romana, iar asta se intampla tot mai des de cand Negura Bunget e tot mai sus in topurile de gen din Europa si nu numai. La fel s-a intamplat cand am citit despre proiectele lui Zdrobitor, un neamt care si-a intitulat proiectele cu nume romanesti, sau cvasi-romanesti, iar de curand colaborarea lui cu Ungod, o trupa germana care se bucura de o oarecare notorietate in underground-ul Black Metal, pentru un demo cu versuri in limba romana, m-a facut sa-i iau acest interviu.
Interviul e doar un moft de-al meu, nu are treaba cu scena romanesca de metal extrem. Las la aprecierea voastra tot materialul. Traducerea din engleza imi apartine, asa ca daca gasiti greseli, si acelea imi apartin. ;)
M./RDMC


Salut Zdrobitor, pentru inceput te rog spune-ne cate ceva despre tine.
Salut! Ce ai vrea sa stii? Hm, as putea incepe cu
asta: acum cativa ani m-am decis sa infiintez propriul meu proiect Black Metal. Eram doar un metalist nebun care vroia sa faca muzica, haha, dar din pacate pe vremea aceea nu aveam nici chitara si nici nu stiam sa cant la tobe, aveam doar un keyboard vechi dar bun pe care il conectam la PC si cu ajutorul caruia produceam un fel de efect de e-chitara. Dar inainte sa fac muzica de unul singur am cantat in trupe de mana a treia cover-uri King Diamond, Mercyful Fate, Disaster si asa mai departe si in acelasi timp (prin '94-'95) eram si editorul unui mic fanzin numit Daemonium, pe care l-am scos in timpul scurtei mele perioade de membru pasiv in Church of Satan. Nu era un fanzin focusat doar pe muzica, mai continea si literatura satanica, critica asupra eseelor religioase, arte intunecate, recenzii si interviuri (printre care si cu trupa germana de black thrash Disaster, editorul german Maik Godau de la revista SinIsThere si cu romanii de la Negura Bunget). Dupa aceea, dupa ce am parasit Church of Satan, am lansat un f
anzin numit Vamacara care era bazat pe principiile Seitanismului (vezi Temple Of Set si Michael Aquino), care continea o gramada de articole, recenzii, arta, interviuri, de data asta cu Disaster (din nou, haha), Summoning si Satorius din Black Order of Lucifer. Acum lucrez la un alt fanzin, dar de data asta nu ma mai bazez pe nici o filozofie a vreunei organizatii, e mai degraba ceva agnostic, pe care il voi numi Operation Mindfuck.

Pe website-urile tale am citit tot felul de nnume romanesti: Umbra Rece, Terfelit, Distrugere-nversunat. Te rog spune-ne mai multe despre asta. Este vorba de proiecte personale sau trupe adevatare?
Terfelit a fost primul mea trupa (one-man-band). Era un fel de black / ambient, combinam black metal cu influente medievale si sunete horror. Totul era facut pe keyboard-ul meu, mai putin tobele care erau programate pe computer. Versurile erau de cele mai multe ori in engleza, dar cu celalalt proiect al meu, Distrugere-nversunat am vrut sa creez sunete mai puternice, dar din pacate cu acesta am reusit sa inregistrez doar o singura piesa, "My Blood for You". Am incercat sa traduc in romana un poem german al lui Maik Godau si mi-a iesit "Pina la sfarsit crunte". Stiu, romana mea e destul de primitiva, dar cel putin am incercat. Am reusit sa lansez un split CD cu Terfelit / Distrugere-nversunat, auto-produs.
La mult timp dupa asta am reusit in sfarsit sa-mi cumpar o chitara adevarata, hehe, si in sfarsit vroiam sa fac ceva metal adevarat asa ca am inregistrat si lansat Mini-CD-ul "No Forgiveness" cu Terfelit. Singura piesa in romana de pe acest CD a fost "Suflet nelinistit". Dupa ce m-am mutat de la Berlin la Bacharach am fost nevoit sa-mi vand chitara si sa continui sa inregistrez doar pe computer, dar dupa un timp m-am decis sa las acest proiect sa moara. Din cenusa lui se va naste ca o pasare phoenix o trupa adevarata, Umbra Rece. Am gasit deja un tobosar si un bassist iar acum cautam un chitarist sau doi, dar sunt convins ca vom gasi cat de curand. Umbra Rece va fi o trupa internationala pentru ca eu sunt din Germania, tobosarul Deepu e din India iar bassistul Jakub e din Cehia. CD-ul de debut se va numi "Meli (zem visu redzošas acs)" (Lies - under the All-seeing Eye) si va fi cantat in intregime in limba letona.

Tu esti german, de unde vine pasiunea asta a ta pentru Romania sau pentru limba noastra? Pot sa-i spun pasiune sau ce e mai precis?
Cred ca poti da vina pe trupe ca Negura Bunget sau Agathodaimon, haha. Am ascultat atat de mult muzica lor incat am inceput sa iubesc limba romana, deci absolut ca poti sa-i zici pasiune. imi plac multe limbaje: romana, letona, egipteana, sumeriana... Poate ca o sa fac odata un demo cu titlul Enuma Elis, mitul creatiei sumeriene, in limba sumeriana.

De curand ai colaborat cu trupa Ungod pentru unul dintre demo-urile lor, care e de fapt si cea mai recenta aparitie discografica a trupei. Va stiati de din-nainte sau cum de v-ati hotarat sa lucrati impreuna pentru acest demo?
Cunosteam muzica lor de ani buni, dar nu am discutat niciodata despre asa ceva. Totul a inceput cand Schiekron m-a intrebat pe Myspace daca pot sa ii ajut cu ceva versuri pentru piesele de pe urmatorul album al lor iar eu am fost de acord. Piesele erau "Deus est Homo" si "The wielding fist of the Mangod (Pumnul ferm al Omului-Zeu)", iar celelalte aveau deja versuri. Dupa ce le-am scris le-am si cantat pentru baieti astfel incat sa stie cum sa-si modeleze linia melodica, iar apoi, doar ca o idee, am tradus versurile astea in romana si le-am cantat din nou. Lui Schiekron i-au placut mult si mi-a spus ca trebuie sa le cant asa chiar eu pentru ca vor figura pe un demo care va fi lansat in curand in editie limitata de 100 de copii. Am fost de acord si cu asta si am scris catorva romani pe Myspace pentru ca stiam ca romana mea nu era cea mai buna, haha. Corneliu Belu de la trupa Cadavrul mi-a raspuns si m-a ajutat sa le traduc. Asa s-au nascut piesele pentru demo-ul asta.

Te rog spune-ne mai multe despre acest demo, cine il va lansa, cand, care au fost reactiile asupra acestei idei? Pentru Ungod acesta este un proiect unic, sau planuiesc sa mai lanseze si alte piese in limba romana?
Demo-ul a fost deja lansat de catre Old Spirit Productions (http://www.myspace.com/oldspiritproductions) iar reactiile au fost bune avand in vedere ca tirajul s-a epuizat foarte repede, in mai putin de o luna! A fost in plan si editarea lui pe CD de catre Thorn Laceration Rec. si Darkness Shade Rec., dar asta nu s-a mai intamplat. Schiekron mi-a zis ca va fi lansat in curand pe vinil de catre Iron Bonehead Rec. (http://www.ironbonehead.de/) in editie limitata de 300 de copii, cu un mixaj nou facut de mine si ca bonus cu intro si outro, la fel facute de mine.
Nu stiu daca Ungod vor mai face asta vreodata, dar au facut o treaba buna, haha. Vom vedea ce ne va aduce viitorul.

Stii cate ceva despre scena romaneasca de metal? Iti place vreo trupa de la noi?
Cunosc cateva trupe pe langa Negura Bunget si Drusus, dar majoritatea sunt depresive sau death metal. Cadavrul sunt tari, imi place demoul lor! Alte trupe care imi plac sunt: Hathor, Ashaena, Grimgod, Vokodlok, Syn ze Sase Tri, Tepes, Dordeduh and StellarSoul. Cu siguranta ca sunt multe trupe bune in underground-ul vostru, dar nu le stiu pe toate.

Ok, mersi pentru interviu Zdrobitor, te rog zi-ne cum putem da de tine, unde iti putem asculta muzica si de unde putem face rost de demo-ul Ungod.
Eu iti multumesc. Toata muzica mea e aici:
Demo-ul Ungod e epuizat acum, dar in curand il veti putea comanda ca vinil de aici: http://www.ironbonehead.de/


Un comentariu:

  1. UNGOD "În Numele Metalului Est-European" is out now on 12" LP at IRON BONEHEAD PRODUCTIONS! Limited to 300 pieces!

    http://ironbonehead.de

    http://cgi.ebay.de/UNGOD-In-numele-Metalului-Est-European-LP-/150535079317

    RăspundețiȘtergere